Lintje voor Jozé van der Voort-Van der Heijden

Jozé van der Voort-Van der Heijden is op vrijdag 26 april j.l.  benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Zij is al jarenlang secretaris van de Stichting Vrienden van Ziekenhuis Amstelland. Daarnaast was ze ook werkzaam op het bestuurssecretariaat van het ziekenhuis. Maar dat niet alleen, ze deed ook andere belangrijke taken: maakte deel uit van de klachtencommissie ongewenst gedrag, zette zelfstandig de medische bibliotheek op en was actief betrokken bij het opleiden en begeleiden van co-assistenten. Mede door haar inzet heeft het Ziekenhuis Amstelland diverse malen de prijs gekregen voor het beste co-schap.

Daarnaast was ze jaren actief als vrijwilliger, lid kaderinstructeur, instructeur reanimatie, voorzitter en secretaris van de EHBO-vereniging Ouderkerk aan de Amstel. De afgelopen jaren was ze ook voorzitter van de Stichting Cultuurplatform Ouder-Amstel.

Tot slot is ze ook bezig met het werven van fondsen voor de Stichting Vollebregt, om het monumentale Vollebregtorgel van de Urbanuskerk in Ouderkerk aan de Amstel te restaureren en te onderhouden. Zij organiseert onder meer muziekconcerten en treedt zelf op als gastvrouw.

Sinds 2022 is zij secretaris van de Stichting Urbanus Parochie. Ze regelt onder meer Open Huis Dagen van de kerk, de jaarlijkse Amstellanddag en Open Monumentendag. Verder maakt zij zich sterk voor een nieuwe bestemming van de Urbanusparochie waarbij de monumenten met nieuwe functies behouden kunnen blijven en er geen afhankelijkheid is van een projectontwikkelaar.

Op de foto, Jozé tweede van rechts.